lørdag 19. desember 2009

Ting man MÅ ha er ikke morsomt å kjøpe.

Jeg er en gitarfrik. Den følelsen av å få seg et nytt instrument man har siklet på i flere måneder er så ubeskrivelig digg! Jeg elsker å sjekke ut nettauksjoner, bruktsider osv på jakt etter noe nytt å spille på.

Så hvordan kan det bli så kjipt å kjøpe ny gitar når det faktisk er noe jeg må ha?

Jeg kjøpte for et par år siden tidenes kassegitar, en Martin HD-28V. Lyden er helt latterlig deilig, halsen er nydelig og LUKTEN er unik. Ja den lukter bokstavelig talt kvalitet! Sånt er moro. Problemet er bare at kroppen er så stor at den feeder veldig lett på scenen (fikk satt inn mik for en stund siden). Derfor må jeg nå få meg en dedikert akustisk scenegitar. Noe som føles helt balle. Noe som igjen føles balle, siden gitarkjøp er jo egentlig så moro!! Hvorfor er vi konstruert sånn at ting man må gjøre eller ting man må ha ikke er moro, omtrent uansett hva det er?

Kjøpetips tas i mot med takk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar