søndag 10. januar 2010

Sunset Sounds



På onsdag og torsdag var vi på Sunset Sounds, en svær musikkfestival i parken i Brisbane. Høydepunktene for min del var nok Datarock og Moby, to veldig forskjellige konserter, men begge utrolig bra. Lavpunktet var nok da jeg mistet mobilen, men det kommer i neste post ;)

Moby har sinnsykt mange hits! Var ikke klar over hvor mange av sangene hans jeg kunne jeg, men det var vel bare to låter i en 70 minutters konsert jeg ikke hadde hørt. Det er utrolig imponerende å høre hvor godt øre han har for melodier og stemninger, det er noe med musikken hans som bare treffer. Han har virkelig skjønt sin greie, og perfeksjonert den så til de grader. Synge kan han ikke, men han gjør det på en måte som bare fungerer. Johnny Cash coveren "Ring of Fire" satt som et skudd, og publikum gjorde så klart sin jobb i allsangen. Meget kult.

Datarock har jeg hørt på konsert flere ganger, men det var veldig kult å høre dem utenfor Norge, og se hvordan de taklet det. De gjorde sin greie, og publikummet var tydeligvis godt kjent med låtene deres. Dritfett! Disse gutta kan det å lage show.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar